onsdag den 10. december 2014

Rejsegloser

Nyttige gloser - rejse


Hilsner etc.


Tak
شُكْراً
Selv tak
عَفْواً
Ja
نَعم
Nej
لا
Hvordan har du det?
كَيْفَ حالُك
OK
تَمام
Gud være lovet
الْحَمْدُ لِله
Undskyld
آسِف


Mit navn er ...
اسْمي
Jeg er fra ...
أَنا مِن
Jeg er her for at besøge ...
أَنا هُنا لِزِيارة
Jeg studerer ...
أنا أَدْرُس
Jeg besøger venner her
أَزور أَصْدِقاء هُنا
Jeg kan godt lide landet
أَنا أُحِبّ الْبَلَد كَثيراً
Hvad er dit navn?
ما اسْمُك؟
Hvor er du fra?
مِن أَيْنَ أَنْت؟
En fornøjelse at møde dig
تَشَرَّفْنا
Steder


Hvor
أَيْنَ
Denne adresse
هذا الْعُنْوان
Busstoppestedet
مَحَطَّة الْحافِلَة
Lufthavnen
الْمَطار
Museet
الْمَتْحَف
Teatret
الْمَسْرَح
Kirken
الْكِنيسَة
Moskeen
الْمَسْجِد
Apoteket
الصَّيْدَلِيَة
Hospitalet
الْمُسْتَشْفى
Badeværelset
الْحَمّام
Markedet
السّوق


På markedet


Hvor meget koster dette?
بِكَم هذا؟
Jeg giver dig ...
أُعْطيك
Har du større?
عِنْدَك أَي شيء أَكْبَر؟
Har du noget mindre?
عِنْدَك أَي شيء أَصْغَر؟
Har du en anden farve?
هَل عِندَك لَون ثانٍ؟
Må jeg bede om en pose?
مُمْكِن كيس لو سَمَحْت؟

Ingen kommentarer:

Send en kommentar